15 Temmuz 2013 Pazartesi

ESKİ KANAVİÇELERİ DEĞERLENDİRME

 KAÇ YILLIK KANAVİÇELER
BANYOMUN BAŞ KÖŞESİNDE


Daha önceki yazılarımda da yazmıştım birçok defa...
El nakışlarını,özellikle de eski olanlarını [ hatırası olanları]
ve değerlendirme çalışmalarını çok severim diye...
Canım annemin yıllar önce işlediği fakat çok fazla kullanamadığı
kanaviçeleri  havluya uyarladım.birini kendime diğerini anneme.
Ne çok duygulandı annem. Belki 20- 25 sene evvel işledikleri karşınına 
daha kullanılabilir halde çıkınca..














Bu havluya daha önce süslemiştim,ikisi birbirine çok uyum sağladığı için 
birlikte kullanıcam İnşallah .







                                 Bu da  farklı bir model tutacak.
                                [Artan malzeme değerlendirmesi]





Bu tatlı mutfak havlularını da yine annemin işlediği ve yıllarca kullandığı
 bir mutfak takımının  sağlam bulabildiğim yerlerinden yaptım.
Yine biri anneme biri bana...












35 yorum:

  1. Çok güzel olmuş hepsi de, ellerine sağlık Serpilcim, ne güzel hatıra olmuş bunlar size ana-kız :)
    En kıymetlisi de o kanaviçe, nasıl zahmetli değil mi bizim yaptıklarımızın yanında, ellerine sağlık annenin de, güle güle iyi günlerde kullanın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh Esencim hemde ne hatıraaa.Annemin bunu işlediği günleri dün gibi hatırlıyorum.20-25 sene evveli.'' EYVAH YANLIŞ GİTİİ,ŞİMDİ BUNCA YER NASIL SÖKÜLECEK''söylemleriyle işlendi.Bir de kullanabilse.Nereye...Üç küçük çocuk,o devirde makineler şimdiki gibi mi.Çamaşır yıkamak bir günlük.Hadi yıkadın ütüsü? Eee ütüledin serdin ev küçücük,çocuklar nerede oynayacak.Yatağın üzerinde çıkacak da zıplayacak da..Bizler büyüdük, makineler otomatikleşti,gel gelelim kanaviçeler günümüz modern dekorasyona uyum sağlayamaz oldular...
      Neyse ki bu noktada ben devreye girdim:) (Nasıl megolamana bağladım gördün ama)

      Sil
  2. Harika olmuş,çok çok beğendim.Benim de annemim kendi çeyizinden kalanlar var,bazı değerlendirmeler görmüştüm ama beğenmemiştim ,bunlar çok güzel olmuş.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim Rabiacım.Keşke daha önce yaptığım kanaviçe değerlendirmelerini de sunabilseydim.Yani sipariş üzerine çalıştığım dönemlerde, müşterilerim için yaptıklarımı.Sana fikir verebilirlerdi...

      Sil
  3. çok güzeller havlular ellerinize sağlık:)=

    YanıtlaSil
  4. Muhtesem olmus annende sende güle güle kullanin ne kadar da güzeller!!!!
    sevgilerimle♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum,beğendiğin ve güzel dileklerin için...

      Sil
  5. Ne kadar güzel bişey yapmışsınız, vallahi hayran kaldım. Eskilere takıntı derecesinde bağlıyım, böyle değerlendirme çalışmaları beni yeni yapılanlardan çok daha fazla mutlu ediyor. Ellerinize kollarınıza sağlık Serpil Hanım)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baharcım bir ara atölyem vardı Sipariş üzere ev tekstili dikerdim.Çocuklardan sonra kapatmak zorunda kaldım.O zamanlar o kadar çok kanaviçe değerlendirmiştim ki..Çok olumlu tepkiler almıştım her seferinde..Ama hiç birini fotoğraflamak aklıma gelmemiş.
      Eski yeniye çevirmek ,yeniyi yapmaktan ben de mutlu oluyorum senin gibi...

      Sil
  6. Anılarla dolu şık değerlendirmeler... daha ne olsuuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahiden de öyle.Ben bu havluya bakasıya kaç türlü şey geçiyor aklımdan bir bilsen:)

      Sil
  7. Bu geri dönüşümlere bayıldım ben.Anneciğiniz ne kadar da sevinmiştir.çok özeller...

    YanıtlaSil
  8. DEĞERLENDİRMELER SÜPER OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK KANEVİÇE BENİMDE VAZ GEÇİLMEZİM HELEDE SENİNKİ GİBİ ESKİ İŞLENMİŞLER BAŞTACIMDIR TEKRAR ELLERİNE EMEKLERİNE SAĞLIK CANIM SEVGİLERİMLE

    YanıtlaSil
  9. Çok şık olmuşlar doğrusu böyle bir uyum aklıma gelmezdi. Blog paylaşımları hayatımıza gerçekten çok şey katıyor. ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloglar sayesin de hayal gücümüz genişledi..Teşekkürler beğenin için,sevgiler canım

      Sil
  10. Çok güzeller canım, kanaviçelere bayılıyorum. Nedense bana huzur veren bir tarafları var ve malesef artık çok kullanılmıyorlar. Kıymet bilmek lazım ; ) sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin memelekette de (Rize de) de yaygın bir iş olması lazım.Yakınlığın bu yüzdendir.
      Günümüzde de kullanılabilmesi için yeniden yorumlanması gerekiyor malesef,sevgiler canım...

      Sil
  11. Kesinlikle harika olmuşlar. Çok hoş bir uyum yakalamışsınız.

    YanıtlaSil
  12. Kesinlikle harika olmuşlar. Ne hoş bir uyum yakalamışsınız.

    YanıtlaSil
  13. Ne kadar zarif ne kadar şık olmuş ellerine sağlık Serpil'ciğim.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Mehtap Abalacım.Öpüyorum

      Sil
  14. Harika olmuş elinize sağlık. Göz nuruyla yapılan değerlerin bir köşede saklanmasındansa bu şekilde değerlendirilmesi çok iyi fikir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Nebby Craft .Çok haklısınız.El emeklerinin gözden uzak bir dolap içinde kalmasına gönlüm hiç razı değil.Bu arada bloğuma hoş geldiniz.

      Sil
  15. çok güzel değerlendirme...ellerine sağlık..tabi anneninde :))

    YanıtlaSil
  16. harika olmuşlar yahuuuu.ellerine sağlık.kanaviçeden falan nefret eden ben ,resmen içim gitti:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kanaviçe sevmeyen birine kanaviçe sevdirebildimse ne mutlu bana..

      Sil
  17. Bizde de var böyle değerlendirilmeyi bekleyen el emeği göznuru elişleri.Hepsi çok şık olmuş , ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Teşekkürler canım.Sizinkileri de değerlendireriz İnşallah.

      Sil
  18. Eski kaneviçeleri değerlendirmeyi araştırırken keşfetmiştim sizi ve geçen ay annecimin doğum günü için yenilenen havluları hediye olarak yollamıştım.Tarzınıza,zevkinize bayılıyorum.Teşekkürler ilham için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoook teşekkür ederim güzel sözleriniz için. Demek sizde yenileme çalışmalarını seviyorsunuz,anlaşacağız öyleyse:))

      Sil
  19. çok güzeller, blogunuzdan öğrenilecek çok şeyler var hele benim gibi dikişte yeniler için.Sıkça ziyaret edeceğim bloglar arasında.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. Harika super degerlendirmeler

    YanıtlaSil