29 Aralık 2013 Pazar

KUTU NASIL KAPLANIR



HAYDİ KUTU KAPLIYORUZ


Herkese merhaba:))
Bu haftanın başlangıcında bir kutu nasıl kaplanır ,aşama aşama,
anlatayım istedim.Kaplamanın nasıl yapıldığı ile ilgili çok soru alıyorum.
Umarım öğrenmek isteyenler için faydalı olabilirim.







İstenilen ölçüde bir kutu ( kapağı kutusundan ayrı olacak)
alınıp mezura yardımı ile  hem eni hem boyu ölçülür.
Ölçü; ilk resimde olduğu gibi iç dip kısımdan başlanıp,
etrafı sarılıp diğer iç kısma kadar olan kısımdır.Rakam bir tarafa not edilir.
Bu rakamlara  4 er cm yapıştırma payı da ilave edilip bu ölçülerde kumaş kesilir.
Kestiğimiz kumaşın tam ortasına kutu yerleştirilip etrafı çizilir.
Etrafını çizdiğimiz doğrular cetvel yardımı ile  uzatılır.
6. karedeki gibi yapıştırma payları da ayrılarak kesim çizgileri belirlenir.
7. karedeki gibi kesilir ve kumaşın tersinden  iki komşu kenar birleştirilir.
Biraz zorlanarak da olsa kumaş kutuya geçirilir.
Dip taban kenarlarına sıcak silikon sıkılarak kumaş kutuya yapıştırılır.
İç ölçüsüne uygun  bir mukavva kesilir. Bu mukavva istenilen kumaşla kaplanır.
Ters çevrilerek  kutunun dibine yerleştirilir.Aynı işlemler kutunun kapağı 
için de uygulanır.Ve kutu arzuya göre süslenir.




Sormak istediğiniz bir şey varsa serpileyrik@gmail.com dan bana ulaşın
sevgiyle kalın
Bol bol kutu kaplayın:))
















34 yorum:

  1. Daha ne olsun süper anlatmışsın ellerine sağlık her türlü iyi yada kötü kutu kaplanır da sendeki bu ince zevk ve tercihler nasıl olacak onu da anlat bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seninde güzel süsleyeceğinden eminim ben:)

      Sil
  2. Çok tşk ederim. Kutu yapımını öğrenmek isteyenlerden birisi de bendim. Deniycem mutlaka. Silikon yerine tutkal kullanabilir miyim acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dene bencede çok eğlenceli inan.Silikonu tavsiye ederim,yalnızca kutu için değil her şeye lazım.Bak gör iyi ki almışım diyeceksin

      Sil
  3. cok hos gorunuyorlar, ellerinize saglik :)

    YanıtlaSil
  4. Valla gözüm gönlüm açıldı harika olmuş. Hemen kumaşlarımı aklıma getirmeye çalıştım. Bende kaplamak istedim birden :)

    YanıtlaSil
  5. ayyy harika anlatmışsınız teşekkürler...

    YanıtlaSil
  6. Pembe güllü favorim :) Harika olmuşlar, ellerine sağlık Serpilcim :)

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık, ne güzel anlatmışsın:)

    YanıtlaSil
  8. anlatımınız da kaplamalarınız da çok güzel olmuş. ellerinize sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel anlatmışsınız teşekkürler...

    YanıtlaSil
  10. bunu öğrendiğim iyi oldu:)ellerine sağlık Serpil,ve öğrettiğin için de teşeşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SİBELCİM inanmaam! Sen kesin biliyorsundur,tam senlik işler çünkü...

      Sil
  11. hepsi şahane ama o pembe siyah puantiyeli beni bitirdi.... anlatım için teşekkürler ve ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim ilginize,sevgiler canım...

      Sil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. muhtesem olmus paylaşim icin tesekkürler canim sana yeni yılda saglik berket ve basarilar diliyorum sevgilerimle:))

    YanıtlaSil
  14. Bloğunuza biraz göz attımda, ne hoş paylaşımlarınız olmuş,

    Kalbim bloğunuzu çok sevdi :))

    İzlemeye aldım sizi, takipteyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gecikmiş cevabımdan ötürü çok özür dilerim.Tamamen yoğunluğumdan.En kısa sürede bende bloğunuzu ziyaret etmek istiyorum ,teşekkürler güzel sözleriniz için....

      Sil
  15. harikaa..!
    bunu kumaş değilde,yapışkanlı kağıda uygulayarak yapsak,?
    emeğinize saağlıkk..:)
    sevgier

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi olur hem daha pratik.Ama kumaşın verdiği havayı vermez od da farklı bir tarz olur,kolay gelsin:))

      Sil
  16. o kadar güzellerki bu kaçıncı bakışım hatırlamıyorum :)

    YanıtlaSil
  17. Çok pratik anlatmışsınız .hemen bende bir tane kutu kaplamaya çalışacağım.umarım sizinki gibi güzel olur

    YanıtlaSil